Volkswagen Grubu Elektrikli Araç Satışları Patladı
Haziran ayı sonu itibarıyla, tamamen elektrikli modellerin küresel teslimatları %47’ye varan bir artışla 465.500 araca ulaştı. Grubun Avrupa’daki satışları %19 artarken, elektrikli araç siparişleri inanılmaz bir şekilde %89 arttı.
Elektrikli araç modellerinin toplam satışlardaki payı %7’den %11’e yükseldi. Plug-in hibrit PHEV segmentinde ise menzil önemli ölçüde daha zengin, bu nedenle küresel satışların %41 artması şaşırtıcı değil. Yeni plug-in hibrit modeller artık 143 km’ye kadar elektrikli menzil sunuyor.
Grubun toplam satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,3 artışla 4,41 milyon adete ulaştığını da belirtmekte fayda var.
Marka Bazında Büyüme
Marka bazında büyümeye baktığımızda iki marka öne çıkıyor. Bir tarafta %147,8’lik büyümeyle Škoda, diğer tarafta ise premium segmentte, Macan’ın 25.900 adetlik satış başarısı sayesinde Taycan’ın eksikliklerini telafi ederek %279’a varan bir artış kaydeden Porsche.
Volkswagen (ana marka): %14,3 artış veya 192.600 araç
Škoda: %147,8 artışla 73.000 elektrikli araç teslim edildi
SEAT ve Cupra: %105,3’lük birleşik büyüme veya 37.600 araç
Audi: %32,3 artış veya 101.400 elektrikli otomobil
Porsche: Elektrikli Macan’a olan güçlü talep sayesinde 34.200 teslimatla %279 artış
En Çok Satan Modeller
Haziran ayı sonu itibarıyla ID.4 ve ID.5, 84.900 adetlik teslimatla grubun en çok satan elektrikli modelleri oldu. ID.3, 60.700 adetlik satışla onu takip ederken, Audi Q4 E-Tron ve Sportback versiyonu 44.600 adetlik satış rakamına ulaştı.
Parlak Gelecek
En büyük iyimserlik sebebi ne? VW’nin en uygun fiyatlı elektrikli araçları henüz piyasaya çıkmadı. ID.2, yaklaşık 25.000 avroluk bir başlangıç fiyatıyla gelecek yıl, ID.1 ise yaklaşık 20.000 avroluk bir başlangıç fiyatıyla 2027’de piyasaya sürülecek. VW’nin alışılagelmiş stratejisine göre, bu araçlar aynı zamanda şirketin diğer markaları altında da versiyonlara sahip olacak.
Daha uygun fiyatlı elektrikli modellerin ve tamamen elektrikli olacak dokuzuncu nesil Golf’ün (2030’dan önce) gelişiyle, VW Grubu’nun geleceği çok daha parlak görünüyor. Aynı zamanda, pazarda gerileyen Tesla ile rekabet etmenin yanı sıra, Stellantis ve Renault’nun yanı sıra gelecek vadeden Çin markalarıyla da belirli segmentlerde rekabet etmek zorunda kalacaklar.
Kârlılık Hala Bir Zorluk Olmaya Devam Ediyor
VW, 2030 yılına kadar Almanya’da 35.000’den fazla kişinin işten çıkarılması da dahil olmak üzere agresif bir maliyet azaltma sürecinde. Mevcut Golf üretiminin Meksika’ya kaydırılmasıyla birlikte, yurt içi üretim kapasitesi 734.000 adet azaltılacak. T-Roc üstü açılır otomobilin 2027’de üretimden kaldırılması ve Dresden’in bu yıl sonuna kadar araç üretimini tamamen durdurması nedeniyle Osnabrück fabrikasının geleceği de belirsizliğini koruyor.
Satışlardaki artışa rağmen, VW’nin hâlâ büyük bir sorunu var: Elektrikli araçların kârlılığı. Şirket, elektrikli araç modellerinden hâlâ ciddi bir gelir elde edemediğini kabul ediyor ve gelecek yıldan itibaren birim başına kârı geleneksel yakıtla çalışan modellerin seviyesine getirmeyi planlıyor.